Nytt land , nya matvanor

29/08/2017

Ja, då var jag på plats i min nya bostad som befinner sig i ett nytt land med en ny kultur, nya vanor och nya möjligheter. Vilket också innebär ny matkultur och annorlunda råvaror, matvanor och smaker. 

Att befinna sig i det hr läget är både spännande och jobbigt av den anledningen att du nu har möjlighet att göra förändringar i livsstilsvanor du satt fast i när du befann dig på din tidigare plats men samtidgt tar det också kraft och energi och lära sig vad allt är, hur du får tag på saker och hur du hittar dina nya vanor. 

Till i början så äter jag just nu ute, av den anledningen att det är enkelt, bulligt och avkopplande. Jag vet också att det bara kommer att vara ett tag för sen kommer längtan till mina egna smaker och det är då det roliga börjar, dvs få börja öaga mat på det som finns här.

Det som jag tycker är så ubderbart att bo i Thailand och laga mat är just att allt är färskt, du går ner på torget och köper dig färska grönsaker och frukt som du kan göra god sallad på. Samt att du vet att allt är odlat hemma. Sen har dom även sina fantastiska färska kryddor och örter som ger enor god smak. Men det är dessa man behöver träna sig lite i. Men just nu behöver jag bara tid för att landa och komma till ro för att min inspiration ska finna plats, Men tids nog kommer säkert nya härliga recept dyka upp.

© 2017 Joana's Recipes. All rights reserved.
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started