Min Fristad

13/08/2017

Utöver min yoga och löpning som ger mig sinnesro och total närvaro så finns det en plats och hobby som ger mig frihet, glädje och mitt barnasinne liv.,

Det är när jag lagar mat och bakar.

Att ensam stå i köket med skön och lugn musik i bakgrunden, tända ljus och utsikt över sjön och skogen. 

Jag lagar mat med enbart känsla, lust och kärlek. Där färger och smaker får blandas på ett fritt och lekfullt sätt.

För mig är matlagning som konst, det är ett sätt för mig att uttrycka mig och bara få vara i stundens lustar.  

Det bästa jag vet är att plocka fram det som finns i köket och göra något vackert och smakfullt av det. Det är en utmaning, glädje och fridfullhet.

Här kan inget störa, stå i vägen eller få mig i obalans.

I dessa stunder känner jag mig levande, avkopplad och lugn.

© 2017 Joana's Recipes. All rights reserved.
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started