Få barnen att äta grönsaker

16/08/2017

Ja hur får man sina barn att äta grönsaker?

Ni tror kankse att mina barn äter grönsker i överflöd eftersom jag tillagar det varje dag, men där misstar ni er. Av någon anledning har jut tillgången till grönsker och frukter för dom blivit så självklar och på så vis även tråkig eller ointresant så det har istället blivit att jag sitter själv och äter grönsaker, vilket jag faktiskt inte tycker är ok.

Så då har jag börjat fundera kring hur jag ska få dom att äta grönsaker och mera frukt, och det jag började göra va att jag gjorde som när man äter tacos. Jag skar helt enkelt upp grönsaker i olika skålar och sen så får dom helt enkelt skapa sin egna lilla sallad direket på tallriken eller på ett litet fat vid sidan av. 

Yes!!!! det funkade, helt plötsligt började dom äta mer grönsaker och även varierat. Liaså med frukt, dom får välja genom att jag säger att det ska ätas någon form av frukt till frukosten och mellis. Skär upp eller ät en hel. Och ja då blir det av, troligtvis för att dom får känna efter själva vad dom är sugna på samt att dom även kan välja på vilket sätt dom vill äta den.

Självklart kräver det lite mer av mig att skära upp i skålar men det kommer inte att vara för evigt. Till slut kommer dom att kunna äta en färdigblandad sallad.

© 2017 Joana's Recipes. All rights reserved.
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started